Oboseala psihica vs oboseala fizica

Atunci cand suntem obositi, tindem sa facem orice numai ca sa scapam de senzatie, mai ales daca ea persista si avem foarte mult de munca, fiind nevoiti sa facem fata unui ritm alert. Desigur nu toata lumea resimte oboseala atat de mult si in nici un caz la fel. Unii sunt mai rezistenti, altii obosesc imediat. Ce anume ne da energie? Este foarte simplu.

Tot ceea ce alegem sa consumam zilnic, alimente, lichide, un ritm de viata corespunzator, ore de somn corespunzatoare, alimentatie la ore fixe, normala, consum de lichide suficient. Toate acestea ne pot  determina coeficientul de energie si desigur, ne pot da o stare pozitiva sau negativa.

Specialistii sunt de parere ca un om se reface mult mai repede dupa un efort fizic prelungit decat dupa unul psihic. Ce ii face sa creada acest lucru?! E simplu: in momentul in care, de pilda, esti student si trebuie sa citesti sau sa inveti peste 100 de pagini de curs pe zi, te vei simti intr-o anumita perioada de timp mult mai obosit, decat atunci cand, de exemplu, trebuie sa urci 10 etaje de 5 ori pe zi. Creierul nostru depune mai putin efort in urcarea celor zece etaje, drept urmare, el nu va transmite stimuli de oboseala prea curand.

Dimpotriva unii oamenii se incarca si mai mult cu energie atunci cand fac un efort fizic, cum ar fi alergatul sau sala. Acest lucru cel mai probabil se intampla in momentul in care vrem sa ne descarcam de energiile negative si le eliminam prin exerctiu.

Pentru a avea un stil de viata sanatos si pentru a nu mai simti oboseala atat de repede ar trebui sa fim atenti la ce consumam, mai ales ca si alimente. Sunt foarte multe produse care ne dau energie, de pilda susanul, consumat in combinatie cu mierea de albine, poate sa ne ajute sa trecem peste obositoarele ore de pranz cand parca se resimte toata oboseala.

Ceaiul negru, de asemenea consumat in locul unei cafele, ar putea sa ne ajute sa ne simtim mult mai bine, mai ales pentru ca el contine foarte multi antioxidanti asemeni ceaiului verde. In plus pentru a nu resimti oboseala psihica de la birou puteti consuma zilnic fructe de padure si puteti sa adaugati in alimentatie nuci sau seminte ori chiar ceva dulce, cu zaharide pozitive.

Pentru cei care lucreaza intr-un domeniu in care sunt solicitati fizic cel mai indicat este sa consume alimente bogate in grasimi si in zahar. In acest fel nu vor mai simti febra musculara si se vor putea reface foarte repede dupa un efort prelungit.

De asemenea, foarte bune sunt si citricele, alimentele care contin magneziu cat si cele care contin calciu, deoarece ele ne intaresc oasele, sistemul imunitar si ne dau starea de echilibru de care organismul nostru are atat de multa nevoie.

 

FacebookGoogle+LinkedIn

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>